Alla inlägg den 23 juli 2008

Av Lotta - 23 juli 2008 23:16

---

Äntligen fick jag se Gaia i arbete. Oj, vilken hund. Jättetrevligt att se. Hon var jämn, metodisk och säker och skicken bara flöt på. Det var en ganska varm dag, men Gaia fixade värmen fint. Gunnar har inte överdrivit när han berättat vilken bra hund Gaia är i sökarbetet. Även de andra hundarna gjorde bra ifrån sig. Hagbard var med och gjorde en nybörjarövning med ledning av Gunnar. Eftersom Hagbard är en kille som inte tackar nej till jobb, vad det än erbjuds, så fixade han förstås saken galant :o). Sen hann jag också se Gunnars två träningskamrater och figgade för deras hundar, en jättetrevlig golden och en "PON" (rätt och slätt, ger mig inte på stavningen av Polski Owczar.. Nizinn...-någonting här). Grappa hann jag inte köra, men det gjorde inte så mycket. Vi körde hemläxeövningar senare, d.v.s skall och bitövningar. Och lite agility också. Hon älskar nämligen agilitybanan så vi brukar ta en tur där då och då, bara för att hon ska få ha lite KUL. Det som inte var så kul var att jag lyckades ovetande BACKA ÖVER delar av sökgängets basläger (ryggsäckar och sånt). Lyckligtvis var det "bara" Lenas träningsväska med mjukosttuber i (gissa hur kladdigt det var i väskan...) och Carinas kaffemugg som blev märkligt oval i formen. Trodde att jag var en bra bit ifrån, men jag får väl skylla på att jag har en lång bil eller så... Heh! Jaja, det blir förstås till att kompensera med något. Ställa upp som fri figurant i ett år kanske... :ox


Här är en bild på Gaia i action:


Full rulle (bokstavligen!)


Nu ska vi kolla lite TV, jag o jyckarna, sen blir det sova - även för de nattugglor som vi är ;o).


---


Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards