Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Lotta - 13 juli 2008 23:40

---

För närvarande gör vi inte många knop, jag och hundarna. Grappa tränas varje dag i lite olika lydnadsmoment med klickern och sen simmar vi i lilla sjön här intill, men det är också allt. Fast de klagar inte heller, hundarna. Grappa är den enda som kan tycka att det är tråkigt ibland, så då får man köra ett pass apporteringsträning med henne eller ljudgivning som vi just börjat med. Hon har lite svårt att komma igång med skällandet men det går sakta framåt för varje gång. Nu längtar jag till torsdag då vi har två dagars träning med Frida Sundberg. Det ska bli skönt att koppla bort vardagen och bara träna hund med en massa trevliga vänner.


Jag vill också passa på att gratulera Gunnar med Geisha som i tisdags tävlade trean i Falun, tog 1:a pris och vann på 264 poäng. Detta 1:a priset i klass 3 var det åttonde  i ordningen för duktiga Geisha. Jag är en jättestolt uppfödare till mina duktiga "barn" :).


Nu ska jag gå och lägga mig och läsa lite i nya Hundsport som kom häromdagen.


---

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards