Alla inlägg den 25 juni 2008

Av Lotta - 25 juni 2008 22:49

---

Vi har utökat flocken här hemma. Nu har vi ett vuxet par med ett gäng ungar inneboende också. Var inte huset inte var tillräckligt litet förut?! Inte betalar de hyra heller, utan flyttade helt sonika och fräckt nog bara in, utan att först fråga om det var ok... Som om inte det vore nog så väsnas de mest hela tiden och på alla olika tider på dygnet utan att ta den minsta hänsyn till oss andra. Suck... Det är väl bara att vänta till ungarna flyttar ut, så följer nog mamma och pappa med. Paret jag pratar om är ett gråsparvpar som flyttat in i ventilen till mitt skafferi. Ventilgallret hade ramlat bort, och vips så såg sig herr och fru gråsparv en chans till ett lyxigt boende. Och minsann har inte ungarna kläckts nu, så det är som sagt ett himla "liv i luckan". Jag vågar inte öppna skafferidörren av rädsla att störa familjen. Men måste de vara så högljudda hela tiden? Ja, jag har ju inte hjärta att avhysa dem under tiden som ungarna är små heller, så jag står väl ut antar jag =/.


Väggarna i sovrummet är nästan helt spacklade, så imorgon börjar operation sätta upp väv. Jag måste bli klar med detta fortsast möjligt, då jag fick allergiska reaktioner av byggdammet natten till idag. Det kliade och kliade överallt, jag nös och snörvlade till klockan var fem på morgonen och solen steg på himlen och sken varmt. Då först infann sig sömnen. Jag var måttligt road av frånvaron av sömn den tiden på dygnet kan jag lova... ARG! Det var vad jag var. Så ikväll har jag dammsugit minutiöst och jag var väldigt noga med att täcka över sängen under dagen. Hoppas att det går bättre nu. Det är ju svårt när man bor så litet så man inte kan tömma rummet helt, utan måste jobba med möblerna undanskuffade i nåt hörn.


Det var alles för idag... Min inspiration tryter efter en nedslående och deprimerande kännedom... =o(
Jag återkommer, förhoppningsvis med ny kreativitet imorrn!


---


Ovido - Quiz & Flashcards