Direktlänk till inlägg 19 juni 2008

Glad Midsommar!

Av Lotta - 19 juni 2008 14:40

---

Midsommarförberedelserna är i full gång. Det blir inget avancerat firande, men lite lagom traditionellt sådär i goda vänners lag. Jag ska ut och plocka blommor och klippa gräsmattan. Det mesta av maten står i kylen och en flaska Skåne är inhandlad. Nubbe till sillen är ju ett måste, och enda gången nubben smakar gott. Om vädret bara blir hyfsat så tror jag att jag får en trevligare midsommarafton än på många år. Jag är nu inte så mycket för firande av högtider, varken jul, påsk eller något annat. Tycker mest att det är stressigt och uppschåsat och folk har alldeles för stora förväntningar, blir för panka, för fulla och osams (inte helt ovanligt). Därför får det bli enkelt. Dock är ensamheten väldigt påtaglig under storhelger om man bara är hemma för sig själv, så ett litet lagom firande blir alldeles bra. Ikväll ska jag som sagt till klubben och träna lite, och imorgon ska hundarna få sig "en omgång" av någon lämplig aktivitet, så de är lugna och fina när gästerna anländer. Avlsutar dagens inlägg med en midsommarhälsning i bildform från mig och hundarna till alla bloggläsare!


 
 
Malin

Malin

19 juni 2008 15:16

Önskar dig och hundarna en riktigt skön midsommar! :D
Själv ska jag jobba hela helgen :p
Kram
Malin med Greta & Ivar

http://www.rottisivar.com

 
Ingen bild

skogstrollet

19 juni 2008 18:09

Nu börjar semestern jag har tagit fram vintertröjorna igen
Trevlig midsommar önskar jag dig.

 
Ingen bild

Elin Leo

19 juni 2008 19:06

Tänkte kika in och önska Dig en fin midsommar. . Kram från Borlänge

 
AnnKristin&Flock

AnnKristin&Flock

20 juni 2008 00:23

Skönt att allt kommit igång i sin gilla ordning så alla när från fjärran kan åtnjuta en trevlig stund framför datorn att läsa en trevlig blogg....
Ha det gott , syns snart

http://www.anziehends.se

 
AnnKristin&Flock

AnnKristin&Flock

21 juni 2008 00:44

Tack för en urtrevlig midsommarfest.. detta lär vi göra om!!

Kram

http://www.anziehends.se

 
Ingen bild

Grynet

21 juni 2008 14:58

Glad Midsommar önskar KirunaGänget!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards