Direktlänk till inlägg 17 juni 2008

Online igen

Av Lotta - 17 juni 2008 23:38

---

 Äntligen har mitt nya bredbandsabonnemang börjat funka. Så nu är jag tillbaka i cybern :o). Sommaren försvann lika fort som den kom. Tråkigt, tråkigt. Jag köpte Aftonbladet idag, enkom för att det slogs upp stort om "..Så här blir Ditt midsommarväder...". Och jag blev såklart besviken för det skulle bli "sådär" här i västra Dalarna, ca 15 grader och halvklart, kanske någon regnskur. Jag som har bjudit in några goda vänner på midsommarafton för lite förtäring som sill och potäter och någon snaps till. Tanken var ju att vi skulle sitta ute och äta. Vi får väl se om vi får hålla till på vernadan under tak...


Idag kom Inger förbi en sväng. Det var verkligen länge sen. Anledningen att vi plötsligt fick kontakt igen efter flera år, var att jag och en vän behövde några "hundmodeller" att plåta, och jag kom att tänka på Inger och hennes vinthundar. Sagt och gjort; Hon kom hit en dag under förra veckan och vi tog en herrans massa kort på hennes sloughis, faraohunden Tirith och dvärgpinchern Eve. Och idag tog vi en snabbfika och gick igenom korten, som flera av dem blev riktigt bra. Det känns verkligen kul att vi tagit upp kontakten igen. Inger är en mycket genuin och trevlig hundperson som jag gärna håller kvar i min vänskapskrets :o). Som talesättet säger: "Små sår och goda vänner ska man inte förakta..." Så sant, så sant!


Vi har haft lite framgångar under tiden jag varit "offline" också, som bör belysas. Det ena är att Catarinas Grizzla gjort sin exteriörbeskrivning och numera innehar titeln KORAD. Stort GRATTIS!! Gunnar H har som vanligt varit ute på lydnadsplanen och tävlat med sina enastående flickor. I helgen tog Geisha sitt 7:e 1a pris i lydnadsklass 3 med 282 poäng, och mamma Carla sitt 8:e 1a pris i elitklass med 266,5 poäng, bägge med vinst i repektive klass!! Ännu ett rungande GRATTIS!


Något som inte var så vidare roligt var att jag var tvungen att ställa in seminariet med Oliver :o(. Eftersom det krånglats och flyttats i tid, så hade jag till slut 7 avhopp. Att betala en stor del av tränarens arvode ur egen ficka hade jag bara inte råd med, även om jag skulle ha velat. Jag har gjort det misstaget tidigare när kurser inte gått ihop ekonomiskt. Kontentan av det hela blev att det trist nog då fick lov att avbokas... Ett par stycken som skulle ha deltagit här fick lyckligtvis plats i Norge istället. Jag hoppas och tror att de får en bra och lärorik vecka där!


Mina hundar ligger utsträckta och sover här och där. De har simmat idag och är ganska trötta. Ja, nästan alla i alla fall. Grappa, hon kunde inte simma. Sjönk som en sten. Sen tror jag faktiskt att hon gick på botten med bakbenen in mot stranden igen, och plaskade paniskt med frambenen. Hon verkade inte alls fatta att man även bör använda sig av bakdelen i simning. Jag måste lära henne helt enkelt, men idag var det för kallt för mig att kliva i själv. Det får bli nästa projekt...


Nu är jag trött och ögonen svider, men online igen så bör jag återkomma ganska snart...


---

 
 
Ingen bild

trollet

19 juni 2008 18:08

Hm Behöver du vinthundar med päls så hoppas jag du vet var aristokraterna bor....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Skapa flashcards