Direktlänk till inlägg 27 maj 2008

Tiden rusar...

Av Lotta - 27 maj 2008 19:29

---

Oj vad tiden går. Det är redan den 27 maj, snart är vi inne i juni. Det känns som jag vill bromsa upp nu, och njuta länge, länge av den här årstiden som är så vacker. Det doftar nyklippt gräs, hägg och SOMMAR. Imorgon ska det bli varmare - upp till 22 grader - och då ska jag passa på att klippa alla gräsmattorna. Det är tre stycken kvar, efter den som jag klippte i söndags. Och som vanligt så har jag storartade planer för gården så här på sommaren. Eftersom min tomt är ganska stor och kuperad, så går det att göra så mycket trevligt. Små, mysiga oaser under den lummiga grönskan. Jag ska tillverka ljuslyktor av glasburkar och sätta upp här och där i träden. Sen har jag planer på en plattform med pergolaavdelare där jag vill ha en grill för mysiga grillkvällar. Tyvärr så sa min grill upp sig förra sommaren, efter några år på trasiga ben, så en sådan måste jag köpa ny. Suck, jag som är så rik ;o). Nåväl, det ska väl ordna sig på något sätt hoppas jag. Annars så får jag väl tillverka en grill också då... Jag är ju en sådan som inte är rädd för att försöka tillverka saker av gamla ting. Det är f.ö t.o.m roligare att ha egentillverkat än nyinköpt. Jag är väl kanske som min pappa. Han lagar allt! Om något går sönder så slänger han aldrig något utan att ha försökt laga det. Ta en osthyvel som blivit av med skaftet, den kan t.ex få ett nytt skaft av älghorn... :o)


Det börjar närma sig tiden för Oliver lägret. Det ska verkligen bli superkul! Jag hoppas att vädret blir det bästa så vi kan grilla och äta ute på kvällarna då också. Men samtidigt så är det mycket som ska fixas innan, så jag har redan börjat planera detaljerna. Dock så vet jag att jag kommer att få finfin hjälp i både Madde och Lin. Ja, även de andra har hittills varit mycket behjälpliga med allehanda ting. Det verkar vara ett bra och schysst gäng som samlas. Grappa har jag försökt göra så mycket som möjligt med nu innan, så att man kan koncentrera sig på lite andra saker än grunderna när vi nu får proffshjälp. Det gäller att ligga steget före ;o)


Igår följde jag med Carina och Lena ut en kortis för lite sökövningar. Eller sökövning, det var ett sätt att "nöta" in framslag. Tror nog att det är ett ganska bra träningssätt, men funkar säkert bäst på gröna hundar som inte redan har fått in ett speciellt system i söket. Jag antar att det kan vara svårt att få en rutinerad hund att avdresseras för att tänka på ett nytt sätt. Men det går säkert...


---

 
 
Lin

Lin

27 maj 2008 20:20

Jeg gleder meg som en liten "barnunge" Til treningssamlingen. Det er snart, men föles som evigheter til allikevel. Jeg trodde jeg skulle være fling å ligge et steg före med träningen jeg og, men må bare innse at slik blir det ikke. Vi kommer som 2 grönskollinger på ny oppdagelsesferd. Jaja... det kunne vert verre. Har trent på å drikke vin også... men det går inge bra det heller. Ender opp med toaletten flere timer etter tom vinflaske. Jaja, det og kunne vert verre. Si ifra om det er noe jeg kan hjelpe med för jeg kommer nedover. Tenkte kanskje komme på lørdag... går det bra? Kram Lin

http://www.kraftverket-kennel.com

 
Ingen bild

Lotta

27 maj 2008 20:34

Ja, det går finfint, Lin, att du dyker upp redan på lördag. Då kan vi passa på att "träna" på ditt vindrickande lite före oxå kanske ;o)

Kram

 
Ingen bild

Soffie

30 maj 2008 13:17

Fasan...jag lyckas inte komma upp nått å titta *typiskt* jobbar hela veckan + student på fredagen å sen är det Norge på lördag... Men vi kommer upp nån annan dag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards