Direktlänk till inlägg 25 maj 2008

Vitsippor till mor

Av Lotta - 25 maj 2008 15:44

---

Plockade en stor bukett vitsippor till min mor, då det ju är Mors Dag idag. Hos mina föräldrar träffade jag både min bror och brorson, och vi fikade gott med räksmörgås och chokladtårta med lättvispad grädde till. Mums! Jag tycker nog att det är vackrare med de vilda blommorna som man själv plockar i naturen, än något som är köpt. Och mamma blev glad tror jag. Säkert inte bara för blommorna, utan mest över att vi kommer ihåg henne och kan träffas och umgås lite. Dessutom var vädret det bästa och vi intog fikat på altanen. Härligt!!


Men det trevligaste med den här dagen är dock telefonsamtalet som jag fick av Gunnar Hedin, som idag tävlat Geisha (KG's Gullviwa) i lägreklass spår i Mora, med hela 526,75 poäng, uppflyttning och silverplats! STORT GRATTIS!! Det var inga dåliga poäng. Jag fick en snabb rapport i telefon; 9 på spår och 9 på budföring, platsliggningen gav full pott. Sen vet jag inget mer än att han tyckte att lydnaden gick hyfsat bra. Det var verkligen inte illa!


Det är så himla kul att nästan alla förare av hundar ur G-kullen är aktiva i bruks/lydnadssammanhang. Och det gör ju såklart att resultaten trillar in, det ena bättre än det andra :o). Gandalf är ju uppflyttad till lägreklass spår och har Lydnadsdiplom klass 1. Han tränar svenskskydd och ska snart ut och tävla lägre skydd. Gimli är IPO1 och har tävlat IPO2. Gaia är godkänd högreklass sök, och ska tävla igen nästa helg. Greta är uppflyttad till lägreklass spår, och de satsar på att snart tävla lägreklassen. Groa hann få Lydnadsdiplom klass 1 och två 1:a pris i viltspår innan hon tyvärr gick bort :o(. Grizzla är IPO1, uppflyttad till lägre spår och har 1:a pris i lydnadsklass 1, samt godkänd på korningens mentaldel med 504 poäng. Och Geisha (Gullviwa) har Lydnadsdiplom i klass 1, 2 och 3, samt nu uppflyttad till högreklass spår och har även CK och klassvinst på utställning. Gatza är den som tyvärr inte tävlas med, vilket är synd, för hon hade verkligen potential, den tiken. Och dessa G-are fyller 3 år i juni, så de har verkligen framtiden för sig. I höst ska resten av kullen ut på MT, vilket blir spännande, men jag är inte ett dugg orolig över att det inte ska gå bra för det är jag helt övertygad om att det gör :o).


---

 
 
Ingen bild

AnnKristin

25 maj 2008 21:46

En får väl grattulera!! Grattis Lotta till duktiga förare och duktiga hundämnen
Polarn från Gåshölmen

 
Annelie

Annelie

26 maj 2008 11:57

Förstår att du är så nöjd med G:kullen och dess ägare!
Stort grattis Gunnar till uppflyttningen!
kramar

http://www.tigra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards