Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Lotta - 16 maj 2008 14:04

---

:( Vädret är mer än trist. Ja, det är rent ut sagt skitväder. Iskallt regn strilar konstant från en blygrå himmel. Termometern visar på ynkliga 4 grader. Efter en halvtimmes promenad med en kompis så var hundarna dyngsura, och vi likaså. Jag loggade desperat in på SMHI's sida för att förhoppningsvis få goda nyheter i femdygnsprognosen... Men det ser ut att bli likadant hela helgen och bara lite bättre i början av nästa vecka. Tur i alla fall att inte det här lågtrycket kom förra veckan på Niina Svartbergdagarna. Det hade inte varit kul.


Då har jag gnällt av mig lite om vädret, så nu känns det lite bättre :). Hundarna är magsjuka. Det började med Cragge för några dagar sedan. Han kräktes och hade diarré, som till slut t.o.m blev blodblandad... Han fick då vila magen helt från födoämnen ett par dagar innan Ann-Marie Hammarlunds Dietsoppa sattes in. Nu har han ätit dieten under ett par dagar och än så länge så ser det bra ut. Efter honom fick Grappa häftiga kräkningar en natt - ja, faktiskt riktiga vätskekaskader - men dock ingen diarré som tur var. Sen var det Fharas tur att spy lite, och idag har Våris satt igång att bajsa vatten :(. Fy sjutton! Nu är jag trött på att torka spyor. Skit har jag hittills inte behövt torka, men jag har istället fått gå upp och släppa ut dem x antal gånger per natt. Våris mage kan ju också vara extra känslig nu också, sen hon igår lyckades äta upp några feta skivor grillad fläskfilé och en halv grillad kyckling... *Grrrrrr!!!!!* Hon är Tjuvarnas Drottning tror jag. "The Queen of Thieves" . Jag hann inte vara ute i mer än ett par minuter, förrän de nygrillade och ännu varma läckerheterna endast bestod av två tomma påsar! Då kan man bli ARG. Och det var jag. Men Våris, hon var mer än nöjd...


Nu ser jag fram emot valpträffen som kommer att gå av stapeln den 31:a maj. Det ser ut som de flesta kommer. Det är bara ett par som jag inte har fått svar av ännu. Det ska verkligen bli jätteskoj att träffas och se hur våra slynglar ser ut och är. Men enligt de rapporter som kontinuerligt strömmar in så är samtliga ägare nöjda med sina vovvar.


Och nu blir det en kopp kaffe innan jag sätter igång att jobba!


Vi hörs...


---



Ovido - Quiz & Flashcards