Alla inlägg den 25 april 2008

Av Lotta - 25 april 2008 22:28

---

Idag har en del av dagen gått åt till att ordna med diverse praktiska saker som bankaffärer... Ekonomi är det jobbigaste och tråkigaste jag vet, men ack så nödvändigt att det fungerar. Nu är i alla fall mina banklån ombehandlade och f.n så fördelaktiga de kan bli. Det var en obeskrivlig lättnad när det var gjort och jag kände mig uppåt resten av dagen p.g.a det. Eftermiddagen ägnades åt lite krattade på gården igen, men som vanligt fick de två unga damerna Grappa och Liza bli inlåsta i ena rastgården så att jag kunde få kratta ifred. Det är nämligen en omöjlighet med dem i närheten, då de skuttar, skäller och biter i redskapen hela tiden... Skottkärran är klockren, tycker de båda. Den är så superhäftig när den kommer skumpandes, rullandes över gården att den MÅSTE bara attackeras. Helst vältas omkull på sidan så man kan grabba tag i däcket på den och släpa den runt, vilt morrandes. Vilka tokstollar till hundar jag har, men jag gillar dem såhär ;).


Det är mycket aktiviteter på gång nu framöver. Nästa vecka är det skyddsläger, där jag är åhörare i fyra dagar. Då kommer också Gandalf, a.k.a "Stikkan" med husse Erik ner hit för att delta (ska ha kameran i högsta hugg!!). Veckan efter har vi Niina Svartberg här för en 2 dagars kurs i tävlingslydnad där jag är deltagande med Grappa eller Fhara (beroende på var Grappa befinner sig i sitt löp). Ett par dagar senare är det dags för MT + exteriörbeskrivning för F-kullen. Sen är det planering för fullt inför IPO-veckan med Oliver Neubrand från Tyskland, som är flyttad till v. 24, mån-lör. Däremellan så ska vi, på begäran, hinna med en eller två dagar (skydd/-slydnad) med Frida Sundberg. I juli står IPO-tävlingen här på klubben för dörren. Sen ska vi klämma in en valpträff också, för H- och I-kullen med hussar och mattar, någonstans i juni är det tänkt att den ska bli av. Så man kan lugnt säga att det är ganska fullt upp. Men det är kul också, för det finns hela tiden något att se fram emot. Det gillar jag. Dessutom så får jag besök av ett par vänner som kommer och hälsar på mig i sommar. En kompis från Finland och en från Norge. Det ska verkligen bli trevligt. Vädret måste bara vara bra då, så man kan sitta ute och grilla, dricka vin och "sladdra" (eller kanske blir det sluddra..?;) en hel massa på kvällarna.


Plötsligt känns sommaren för kort... Det är ju en hel del som ska klämmas in. Det får nog allt bli att flytta till varmare breddgrader trots allt, ta sitt pick och pack samt hundarna, trycka in dem i minibussen och susa ner över Europa... Slå ner våra bopålar någonstans där det verkar vara fint att bo och man kan få jobb som gatusopare eller nå't... Så får det bli, som det modiga lejon jag är! *Hahaha* Det var dagens skämt och där avslutar vi för idag.


Ha det gott därute. Vi hörs!


---



Ovido - Quiz & Flashcards