Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Vänner

Av Lotta - 23 april 2008 00:00

 ---

Tack alla som skrivit och beklagat sorgen efter Hobbe. Att det ska vara så tungt att mista en vän... Och - nej, man vänjer sig aldrig. Det gör lika ont varje gång, även om sorgen bleknar med tiden. Våra fyrbenta är våra verkliga vänner. De som alltid finns där, oavsett hur vi behandlat dem.


Så vad är en vän? Detta har jag stulit från Skogstrolls blogg:

Vän blir man när man är en vän.

En vän är någon man kan lita på.

Vänner ställer upp för varann, inte bara åt ett håll utan tur och retur.


Tyckte det var bra skrivet. Vänner för mig är sådana som jag kan lita på i alla väder. Som finns där när jag har det tungt. Som har mig i tankarna varje dag. Som gärna pratar bort en stund med mig. Som jag tryggt kan anförtro både vardagens småbekymmer som större problem åt, utan att känna mig obekväm på minsta vis... Låter det egoistiskt? Nej, saken är den att jag mer än gärna och utan tvekan gör ovanstående för de jag kallar mina vänner. Det känns inte betungande på något sätt. Det bara är så. Skogstroll skriver: "...inte bara åt ett håll utan tur och retur.." Det är vad vänskap handlar om. Man vet när vänskap är på riktigt, då man känner sig bekväm och avslappnad i vännens sällskap. 


Att hitta verkliga vänner är nog som att vaska guld. Man får ta vara på de små kornen, och det krävs tid och arbete att vaska fram dem. Och "kattguldet" avslöjar sig så småningom... Det blir man inte rik på!


Ta hand om er därute - och ta framförallt hand om era VÄNSKAPSRELATIONER. De är få och sällsynta och bör vårdas ömt! Inget är för evigt...


---


Lyssna på den (Pink Floyd - High Hopes)


---

 
 
Ullis

Ullis

23 april 2008 06:16

Du har så rätt, så rätt. Riktiga vänner är svåra att finna, och många har passerat genom åren som man trott annat om från början än vad som sedan visat sig vara deras rätta jag.
Men det ska man ju bara vara tacksam för å andra sidan, att det har kommit fram till slut menar jag för då kan man göra sig fri från sådana "energitjuvar". Och sanningen kommer ju alltid fram till slut, det är en av finesserna här i livet! ;)

De ärligaste och trognaste vännerna än ändå våra hundar, tyvärr är de oss bara till låns en kort tid men tänk å andra sidan vad mycket glädje de ger oss under den tiden!

http://www.teamrottweiler.se

 
Anna

Anna

23 april 2008 22:43

Sorgligt med Hobbe... Lars & jag funderade just idag på vart han var och tänkte att Tomas föräldrar passade honom... Trodde han var pigg som vanligt...

Usch, fy sjutton vad tungt det är när de vandrar vidare...

Kram på er båda...

http://www.freewebs.com/annobert

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards