Direktlänk till inlägg 22 april 2008

Så ledsen...

Av Lotta - 22 april 2008 12:00

---
Hobbe är borta. Han gick till De Sälla Jaktmarkernas Land strax före 11 idag på förmiddagen. Veterinären kunde inget göra. Det var cellförändringar och en operation hade kostat honom lång konvalecens och dessutom var inte prognosen särskilt bra. En hund som Hobbe ska inte behöva genomlida något sådant. Hans livsglädje och glädje över att bara få springa, fort, fort, får ett beslut om operation att kännas väldigt orättvist. Nej, nu springer han på ängarna igen, med "vår" lilla flock som redan finns där; Fait, Hulda, Felicia och Kaiza. Men så tungt det är... Tårarna rinner och rinner.


Tomas ringde mig direkt när Hobbe somnat. Vi pratade länge, gråtandes och skrattandes omvartannat. Vi letade oss tillbaka i minnet, hur det var när han kom som valp, väldigt, väldigt speciell redan då. Och hur han levt sitt liv, med alla mysiga och tokiga sidor som han hade. Men alltid genomsnäll mot allt och alla. Det var i alla fall ett fint avslut, sa Tomas. Han somnade i sin älskade husses knä, lugnt och stilla. Han skulle ha fyllt 8 år om en månad... Så jag kan inte hjälpa att jag känner att det trots allt var för tidigt. Han hade kunnat få fler år kvar.


Har gjort ett bildcollage tillägnat Hobbe, som beskriver hans härliga livsglädje.


Sov Gott, lilla gubben. Vi ses...


---



---

 
 
Annelie

Annelie

22 april 2008 12:51

Usch nu rinner tårarna. Hobbe var en otroligt speciell hund. En hund man fastnar för direkt. Hans utstrålning, livsglädje och så totalt genomgo.

Är så innerligt glad att ja fick chansen att få en Hobbeavkomma, för han var som sagt speciell.

Tänker på er Lotta och Thomas!!

fy idag är en sorgens dag!
kramar
Annelie, Tigra och Panthera

http://www.tigra.se

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

22 april 2008 13:31

Jag beklagar sorgen. Det är oerhört sorgligt att förlora ett djur. De är som en familjemedlem.

Kram från en som förlorat ett antal djur själv, ibland alldeles för tidigt

http://ff.bloggagratis.se

 
Frida

Frida

22 april 2008 13:32

Neeeeeeeeeeej!!!!!!!!!
Jag vill inte tro att det är sant...

Den största kramen av dem alla skickar jag till er, Lotta och Tomas.

Vila i frid, Hobbe. Min favvo-kille....

Kram Frida

http://www.deveritas.se

 
Malin

Malin

22 april 2008 13:33

Nä, usch, nu börjar jag gråta :(
Förstår inte varför våra kära vänner måste lämna oss så tidigt...
Tänker på er båda två, Lotta & Tomas, och skickar massor med kramar
Malin, Greta & Ivar

http://www.rottisivar.com

 
Ullis

Ullis

22 april 2008 15:44

Fy vad tråkigt och jobbigt!
Skönt att det finns många fina minnen att se tillbaka på, och att du även kan skratta fast det känns tungt. Nu vilar han tryggt tills ni ses igen!
Kramar till er!

http://www.teamrottweiler.se

 
Louise & Therése, ADIUS

Louise & Therése, ADIUS

22 april 2008 16:39


Men kära Lotta......

Vi beklagar verkligen förlusten av en älskad vän.

Så fruktansvärt tråkigt att läsa vad som hänt.

Våra varmaste tankar går till Er.

Kramar från oss.



http://www.adius.se

 
Ingen bild

Chatta & Hagbard

22 april 2008 18:00

Tänker på Er!!!

Kramar i massor från oss

 
Karinq

Karinq

22 april 2008 18:56

Beklagar så oerhört. :-(

http://www.bengalning.net

 
Ingen bild

Kerstin

22 april 2008 19:35

Å så sorgligt, så alldeles för tidigt.

Men som du själv säger, man ska inte hålla kvar för ens egen skull.

Tröstekramar från mig.

 
Ingen bild

Jannicke och Micke

22 april 2008 20:13

Fy vad ledsna vi blev...En sådan fin och mysig hund.Vi har dock lillHobbe här hemma i vår Strega.Hon är mycket lik sin pappa har vi förstått.
Tänker på er Lotta och Tomas!
Det är det värsta med hundar att de ska dö.De har det iallafall bättre en människor de slipper lida.
Kramar från Jannicke,Micke och Strega

 
Soffie

Soffie

22 april 2008 22:15

Kan bara beklaga...inte ens 8år är alldeles för tidigt... tröstekramar till dig & Tomas!

http://www.nogg.se/dogdutysweden

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards