Alla inlägg den 16 april 2008

Av Lotta - 16 april 2008 23:04

Hobbe mår inte bra och det är oerhört jobbigt när ens hundar blir sjuka. Nu bor han ju inte hos mig då, utan hos Tomas, men han hör ju fortfarande hit till vår flock. Jag träffade honom idag och det var ingen roligt syn :o(. Han har magrat och benet är väldigt svullet. Efter upprepade veterinärbesök med olika mediciner (nu senast en antibiotikakur och antiinflammatoriskt) så blir det inte bättre. Klådan har förvisso förvunnit, men ersatts av en enorm törst istället. Tyvärr så tror jag att knölen är en tumör... Han har tid till på tisdag på djursjukhuset igen så får vi se, men det bådar inte gott. Det syns på hela hunden att han är allvarligt sjuk. Tomas har försökt få en tid tidigare än tisdag, men de har ingen. Vi får se hur läget är imorgon om vi kanske måste kontakta en annan veterinär. Men det gör så ont, så ont i ens inre, att se ens hundar må dåligt :(


Idag upptäckte jag blodfläckar på golvet. Jag trodde först att det var lilla Liza som börjat löpa, men det visade sig vara Grappa. Igen. Det är bara fyra månader sen sist. Hoppas bara inte att hon är en sån som löper 3 gånger/år. Men det kan såklart vara tätare nu i början, innan hormonerna stabiliserat sig. Hon fyller 1 år den 9 maj, och då är det dags för röntgen. Usch, va nervöst... Tänk om hon har något ledfel. Vad gör jag då? Det vet jag faktiskt inte i nuläget. Men varje gång jag har en hund som står inför röntgen så kommer samma vånda, samma tankar. Tänk om, tänk om... Jaja, det är ju som det är. Jag har i alla fall gjort allt som står i min makt att förebygga, mer kan man inte göra. Jag måste dock ändå vänta med röntgen tills stamtavlekopian kommit från Belgien. Det tar en j---a tid tydligen! Belgiska KK verkar ju inte vara supereffektiva direkt... Om bara boven i detta dramat kunnat agera lite mer proffessionellt så hade saken varit löst för länge sen. Men det vore att ta i, att förvänta sig såpass mycket...


Varför föddes man inte rik? Ja, man önskar ju ibland att så varit fallet. Eller rik förresten - för mig så räcker det med att klara sig någorlunda bra och slippa vända på vareviga krona. Att slippa kolla extrapriser på ICA och laga kängorna med silvertejp istället för att köpa nya. Men så är det nu inte för min del. Ekonomiska bekymmer tär mer än något annat. Alltid behöva gå med en oro för att det inte ska gå ihop. Man blir sur, tvär och grinig på hela sin omgivning, och man känner sig lika mycket värd som bottenskrapet i en urdrucken saftflaska. Tankarna kretsar ständigt kring hur man ska lyckas täcka utgifterna den här månaden. Hundarna går först. De måste ha sin mat, sen kommer jag. Ägg är relativt billigt och räcker till flera måltider. Dessutom innehåller ägg mycket näring. Tyvärr är kaffe dyrt, och jag är helt kaffeberoende. Går det att odla kaffeplantor på de här breddgraderna? (*Hahaha*) Gröt är också billigt och bra. Hur länge kan man leva på ägg och havregrynsgröt? Länge, hoppas jag. Fast det blir väl lite trist så småningom :D. Nåväl, nog med klagolåt. De finns de som har det värre. Det gör det alltid!


Nu ska jag gå in och krypa ner under täcket. För jag har i alla fall en säng och tak över huvudet. Det är det inte alla som har...


Godnatt folks!


Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards