Alla inlägg den 30 mars 2008

Av Lotta - 30 mars 2008 13:14

Förmiddagen gick ovanligt snabbt idag, bestulen på en timme. Efter en ovanligt god frukost bestående av ett par ägg, stekta med bacon och purjolök och toppade med smält ost, ett glas färskpressad grapefruktjuice, en knäckemacka med skagenröra och en kopp kaffe, så bar det av ut i rastgården för den ovanligt tråkiga (men ack så nödvändiga) sysslan av bajsplockning. Hundarna fick sedan gå ut i en renstädad rastgård i det vackra och ganska varma vårvädret. Själv ska jag ut och fortsätta gårdagens påbörjade krattning. Ett mastodontjobb brukar det vara, men det bästa sättet är att dela av trädgårdens alla gräsmattor i delar, och ta en del i taget. Då känns det inte så himla betungande.


Satt och gick igenom reklamposten och såg i ett blad en artikel om trädgård. Jag blev jättesugen på ett vackert körsbärsträd som skulle passa utmärkt nere i hörnet av stora gräsmattan bredvid äppelträdet. Sen skulle jag gärna vilja ha ett paradisäppelträd också. De är så vackra när de blommar, och syltat paradisäppelmos är supergott till viltkött. Vinbärsbuskar med röda vinbär har jag flera, men inte svarta, och det är ytterligare något jag skulle vilja plantera. Samt ett par klättrande klematis intill hundgården av någon tålig sort. Sen skulle jag även vilja bygga en uteplats i den riktigt lummiga delen av trädgården, och hänga upp mysiga lyktor och ha en massa krukor med allehanda växter i. Ett grönt uterum liksom... Oj, vad mycket jag vill. Tänk om man vore rik, då kanske man skulle kunna förverkliga allt det där, men jag får nog lägga mina drömmar och fantasier på en tioårs-plan, minst :o)


Nehej! På med stövlarna och ut till krattan, spaden och skottkärran.


Vi hörs!


Skapa flashcards