Alla inlägg den 27 mars 2008

Av Lotta - 27 mars 2008 23:16

Det känns att man lever efter en heldag i skogen. Men det är en behaglig och skön trötthet. Man är liksom trött "på riktigt"! Det hettade rejält i kinderna när jag kom hem sent på eftermiddagen, och både Lena och jag var ilsket röda i ansiktet när vi senare träffades hos Nadine för ett möte med tävlingssektorn.  


Det var Fhara och Grappa som fick följa med ut idag. Grappa fick några riktiga fullträffar i vind och jag är väldigt nöjd med henne. Även Fhara fick komma ut och köra lite. Henne har vi testat lite sök med förut, så hon hade en aning om vad det hela handlade om och gick fint med hög nos i vinden. Hela kroppen går i vågor och svansen piskar frenetiskt när hon får vind på figge, så hon är väldigt lätt att läsa. Fhara skulle nog bli en bra sökhund tror jag. Bättre än spår i alla fall, för hon ligger så högt i intensitet så hon tenderar att slarva en hel del i spåret.


På det hela taget var det en bra dag idag. Härligt soligt med lagom mycket vind och bra träning för samtliga ekipage, god fika, gott sällskap och mycket hundsnack... kan det bli mycket bättre?? =o) (Hundfolk har som synes inte särskilt höga krav på tillvaron...)


Jag hade kameran med också och tog en massa kort. Just nu är jag för trött för att orka sätta in dem, men jag ska försöka hinna med det imorgon. Ni får återkomma, kära vänner!


Adios



Ovido - Quiz & Flashcards