Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Lotta - 13 mars 2008 00:25

Jag hatar det här grå och trista vädret. Varje morgon när man vaknar är luften tung av fukt om det inte regnar. Då känner jag bara för att dra täcket över huvudet och sova vidare :o( Idag när vi var ute och promenerade på ishala stigar i skogen så strilade regnet ner. Inte för att hundarna brydde sig, men jag tror att t.o.m dom är gladare när det är vackert ute. När såg vi skymten av solen sist? Känns som evigheter sen.


I helgen ska vi ha lydnadsläger med Frida. Jag hade sett fram emot att få träffa flera av mina valpköpare, men så fick två tyvärr förhinder. Jättetrist... Dock så kommer Hagbard och Greta i alla fall, så det blir mycket trevligt att se dem. Jag ska träna med Grappa. Det kliar verkligen i fingrarna att få börja finslipa på vissa tävlingsmoment nu när hon äntligen nått den ålder när man kan börja med det. Tidigare i ålder är de ju "bara slynglar".


Nu ska jag snart gå och lägga mig efter ett helt okay dagsförvärv tycker jag. Jag har t.o.m bakat fikabröd, mockarutor, inför helgen. Och till min stora förvåning så var de både luftiga och goda :o). Jag bakar annars så sällan så vid de få tillfällen när jag faktiskt gör det brukar resultatet bli därefter... Man lär ju sig av erfarenhet, så är det väl med allting. Imorgon får jag besök av en vän och arbetskollega, och vi ska jobba med det påbörjade hundprojektet under ett par dagar. Så det blir hektiskt fram till efter helgen då jag (kanske) kan andas ut igen!


Vi hörs mina vänner!

Ovido - Quiz & Flashcards