Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Lotta - 20 februari 2008 00:17

Äntligen är det klart, köket. Som jag hållit på i åratal. Små detaljer blir aldrig klara. Man tänker att man kan göra det sen, och en dag försvinner de, de ofärdiga tingen. Man glömmer och de blir en självklarhet. Men inför husvärderingen så kände jag att jag var tvungen att göra något åt det en gång för alla. Det hjälpte tror jag. Huset blev högre värderat än jag förväntat mig :o). Och köket går numera i sobert ljusgrå nyanser.


Grappa ser ut som en Zebra, fast svart med vita ränder. Hon har efter bästa förmåga hjälpt mig med målandet. Måste erkänna att hon varit en pina ibland med att hela tiden befinna sig mitt i smeten, men idag var jag tvungen att skratta åt henne. Jag kröp omkring på golvet på alla fyra med en svamp i högsta hugg och försökte hitta små färgfläckar som jag gnuggade bort. Grappa var sin vana trogen alldeles i min närhet, och när jag stod där med näsan en decimeter över golvet och lokaliserade några färgstänk, så ville hon helt sonika se vad jag hade för mig. Hon lade in sitt ena framben under kroppen och gick ner i liggställning med det andra, samtidigt som hon lade huvudet på sned på golvet och försökte titta upp i mitt ansikte... *Hahaha* Vilken hund!  Hon är för härlig ibland.


En sak till. Har ni uppmärksammat att Carla (KG's Daga, G-kullens mamma) vunnit AfR's lydnadskanna?! Jag är så otroligt stolt och glad över denna hund. Att sen dotter Geisha kom på tredje plats är ju nästan för bra för att vara sant... Shit, vilken trio; Gunnar, Carla och Geisha! Jag har tyvärr inte hunnit uppdatera hemsidan med nyheten ännu, men nu ska det väl bli lite tid över innan jag ska börja med hallrenoveringen ;o). STORT GRATTIS säger jag här i alla fall.


Och slutligen; Nu har DVD:n kommit ut, som jag designat omslaget till (tycker själv att det blev ganska bra ;o). Det är en film från Klubsieger i Rottweil i somras, plus en liten intervju med vår egen Världsmästare Fredrik Bjurklint i slutet. En proffsigt gjord film där många vackra hundar visas. Gör ett besök på hemsidan där DVD:n kan beställas:


www.justaskyourdog.com


Ovido - Quiz & Flashcards