Alla inlägg den 17 januari 2008

Av Lotta - 17 januari 2008 22:46

Igår fick jag ett glädjande besked, om ett mycket intressant jobb som jag kan bli aktuell för!! Det gjorde mig så uppåt att jag t.o.m åkte till frissan och klippte och färgade håret idag. Kors i taket! :o) Hoppas verkligen att allt klaffar som jag tror att det kan göra... Vilken ljusning av framtiden i så fall.


Imorgon har vi träff med sökgänget igen. Ska bli skoj. Apropå sök så fick jag samtal från Gunnar Fors med Gaia för inte så länge sen. han berättade att Gaia är "världens bästa hund" (vilken jag redan visste i.o.f.s ;o). Gunnar har ju haft några brukschampions genom åren, främst i sök, men enligt honom är Gaia den absolut bästa hund han någonsin haft. Hon har elitbruksets lydnad klar. Och i söket går hon som en kanon. Jag hoppas och tror att Gaia nog blir uppflyttad, och säkert även tävlad i elitsök i år... Det ska bli mycket spännande.


Vidare har vi ju alla hundar från G-kullen som är tävlingsklara. Geisha ska väl säkert ut i elitlydnaden. Grizzla i IPO1, samt lägreklass. Gimli lär det väl bli IPO2 för i år. Gandalf ska ut i lägre sv.skydd, och Erik hoppas tävla även högre skydd med honom. Greta kommer med all säkerhet att entra tävlingsbanan även hon... Sen är det ju Korning för dessa också. G-kullen är en fantastik kull med tanke på arbetskapacitet. De har stor motivation och uthållighet till de mesta. Dessutom verkar nästan allt gå rätt in i skallen på dem (=lättlärda). Jag önskar dem all lycka på tävlingarenorna i år. Och detsamma gäller givetvis för alla hundar vi fött upp. Oavsett kull. Just G-arna utmärker sig för att de är så många ur kullen som jobbas med. Och det beror förstås en hel del på förarna också.


Själv har jag planer på att tävla Baba i början av sommaren... Få just se hur långt vi kommer med det.. ;o)



Ovido - Quiz & Flashcards