Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Lotta - 11 januari 2008 14:55

Nu är jag trött på tomteriet. Gardinerna åker ner, tomtarna in i skåpet och riset åker ut. Efter helgen följer ljusstakarna med. På bordet står istället en fräsch bukett med lila tulpaner som jag fick av Marie igår (*tack Marie!*). Tulpaner är verkligen min favorit bland snittblommor, och på våren bara ääälskar jag de färgglada buketterna som oftast pryder köksbordet. Vårvintern är en tid för längtan... Längtan till sommar, till ledighet, förnyelse, och att få batterierna laddade igen. Nu startar tiden för semlor, tulpaner, soliga dagar med hundarna på sjön med grillkorv i ryggsäcken... Härligt! Förhoppningsvis så ska jag hitta den tappade sugen någonstans här i vår.


Jag hoppas att fler uppmärksammat tävlingslydnadshelgen som vi ska ha med Frida Sundberg i mars. Jag anordnar ju främst aktiviteter av detta slaget för våra valpköpares skull. Som det ser ut i dagsläget så är vi två anmälda från kenneln; jag själv och Chatta med Hagbard. Sen har en massa människor ställt sig på kölista som inte hör till kenneln. Men jag känner att jag inte orkar stå för allt det praktiska som det innebär inför en helg som den här bara för "andra", utan det måste komma i alla fall ett par anmälningar till med Kulla Gullare. Så om ni ämnar delta i detta, hör av er så fort som möjligt. Annars så blåser jag av helgen.


Glömde ju skriva att även lilla LIZA var med på sökträningen igår, den söta karamellen :). Hon gjorde jättebra ifrån sig på sina två vindövningar. Verkar ha naturligt precis det som krävs för att bli en bra sökhund. Vi får väl se, nästa vecka är hon med igen så det ska verkligen bli spännande att se om vi kan utveckla träningen något. Jag ska försöka ta med kameran om det är någorlunda bra väder också, så vi får lite bildbevis också.


Skapa flashcards