Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Lotta - 3 januari 2008 20:56

Det har snöat hela dagen, men inga mängder, utan ett lätt snöfall som lägger sig som löst puder. Det var inga problem att komma ut i sökskogen på förmiddan. Vi var hela sex stycken idag så det tog sin tid. Vet inte riktigt hur mycket klockan blev, men jag var hemma efter mörkrets inbrott i.a.f Med mig hem har jag också "Hobbelina", a.k.a (L)IZA :). Catarina skulle ut på någon "Smålandsturné" i helgen och jag blev således barnvakt. Men det är inga problem. Bara roligt att få rå om henne ett tag.


Lyckligtvis hade vi lite vind idag, så vi fick till vindövningarna riktigt bra med Grappa. Rullen gick det sämre med. Varför skulle hon plocka in den till mig när hon i glädjeextas kunde slicka figurnaten frenetiskt i ansiket istället? (Carina kände sig lagom "stel" efter ett tag när det torkat... Hahaha). Vi får öva mer på ordning och reda helt enkelt och fortsättningsvis separera övningarna bättre. Vi tillämpade dock separat rullövning på slutet och då gick det hyfsat tycker jag. Får passa mig för att berömma med "BRA" bara, för då släpper hon omedelbums. När jag inte sa något alls gick det faktiskt allra bäst. Så är det med dessa ungdomar, man får traggla, traggla och prova sig fram med olika metoder innan man får kläm på vilka knappar som funkar. Fast det är ju lite av tjusningen med hundträning också, klurandet och tänkandet kring träningen.


Nu är vi alla TRÖTTA efter en dag i skogen (för mycket frisk luft kanske?? Får se till att ransonera). Alla utom Cragge som springer runt och piper, för NU har han fattat att Grappa löper. Och det med besked. Grrrr, vad jobbigt det är... Plötsligt är hon inte längre bara en barnrumpa utan en rätt snygg, mogen ung dam! Men då hytter matte med fingret och har is i blicken; Inga fula gubben trix här inte. Och Prinsen vet med ens att loppet är kört. Även den här gången...


Januarikvällens tystnad lägger sig över byn, och vi ska slökolla lite på TV innan vi kryper till kojs.


Go'natt vänner!

Skapa flashcards