Alla inlägg den 29 november 2007

Av Lotta - 29 november 2007 23:33

Snön vräkte ner i morse när jag steg upp. Och vi som skulle ut och träna sök. Men en liten snöstorm hindrar inte ett gäng stålkullor från djupaste Dalaskogarna att träna hund, utan det är bara att klä sig rätt och dra iväg =). I termosen hade jag varmt te och så hade jag noggrant packat in en ostmacka i gladpack och lagt i ryggsäcken. Dock slank jag in på ICA innan för att köpa ett par tubar skinost som hundbelöning, och passade samtidigt på att slänga en god räkbaguette i korgen. Tur var väl det, för av ostmackan fanns bara plasten kvar när jag skulle fika... Jag var nämligen hundvakt till Hobbe, Busa och Lex idag, och Busa är en tjuv av rang... Ser helt oskyldig ut med är slipad som få. Hobbe och Busa satt inne i bilen medan Lex och Grappa fick sitta i buren bak.


Idag var det Grappa som skulle få träna. Förra gången var det nästan ingen vind alls, och sen hade hon en tendens att vara mer intresserad av spåren i rutan. Vi kom på så sätt väldigt nära figuranterna innan hon (nästan som av en händelse) trillade på dem. Idag försökte vi en annan variant, nämligen ett helt ovallat område och då gick det mycket bättre. Hon jobbade fint med hög nos hela tiden och hade inga problem att vinda in figgarna. På ett ställe släppte jag henne lite för tidigt vilket gjorde att hon gick på en gammal lega först, men i övrigt helt perfekt. Kul tyckte hon det var också. Nästa torsdag kör vi igen!


Jag har lagt ut en massa bilder från valpträffen i söndags, och även några bilder från lördagen.  Här är länken; http://www.kullagulla.nu/hkull_valptraff.htm



Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards