Direktlänk till inlägg 10 november 2007

Helg igen

Av Lotta - 10 november 2007 00:11

Gud vad tiden går fort... Jag blir alldeles snurrig. Det är ett ålderstecken sägs det. Kanske det... Bäst att sätta ut "tantvarningsskylten" ;o).


Idag har det snöat igen. Även om jag avskyr vintern så känns det bättre när det kommer lite snö, för det blir åtminstonde ljusare. Det är mer isoleringen jag inte gillar. När det kommer en halvmeter snö eller mer, så man är hänvisad till vägnätet och inte kan gå rakt ut i skogen som man vill, då blir jag sur och grinig! Men, men, ska man bo i det här landet är det bara att gilla läget...


Nu ska jag gå och sova efter att ha avverkat kvällsrutinerna. Samma varje kväll. Hundarna äter och rastas. Sen fixar jag till härinne så jag slipper vakna upp till en röra. Förbereder kaffebryggaren och bebismat till arla morgonstund. När jag stiger upp så ska alla hundar ut och kissa medan jag trycker in knappen på den redan förberedda kaffebryggaren och går och borstar tänderna. Det gäller att slå flera flugor i en smäll. Sen kommer hundarna in och äter frukost medan jag tar dagens första (och allra bästa) färskt rykande kaffekopp. Sen läser jag nyheterna på nätet medan kaffekopp nummer två inmundigas, kollar mail, svarar på densamma etc. Och efter det sparkas dagen igång med vad det nu månde vara, hundpromenader eller träning, jobb, telefonsamtal, möten o.s.v Så lever livet med mig!


Gonatt alla. Vi hörs!

 
 
Lin

Lin

14 november 2007 09:53

Istemmer om vinterens tråkigheter, skogen er borte og få veier å bruke til trening med liten trafikk. I år skal jeg være riktig flink og holde på med alternativ trening som pulkdragning, kløv mm.
Sitter som du med dagens andre kaffekopp, sjekker om det har skjedd noe ute i verden, venter på røntgenresultat og skal snart ut på tur med et par forventningsfulle hunder.
Ha en riktig fin dag:-)

http://www.kraftverket-kennel.com

 
Ingen bild

Lotta

15 november 2007 00:04

Precis så har jag också tänkt, alltså vara lite mer aktiv i vinter med drag och andra aktiviteter som passar till årstiden. Kanske vi kan sammanstråla någon gång..?? ;o)

Hoppas röntgenresultatet blev vad du hoppats på.

 
Lin

Lin

18 november 2007 12:02

Jeg kommer gjerne til Dalarna og hilser på for trening og sosialt samvær! Kanskje uti februar en gang når dagene begynner å lysne og håpet om ny vår igjen kommer tilbake:-)

http://www.kraftverket-kennel.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards